کد خبر: 1172957
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
تعداد ۷۰۴ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی با تعداد ۴۱ هزار و ۱۰۴ دانش‌آموز توسط آموزش‌و‌پرورش و دستگاه‌های مختلف استان برای دانش‌آموزان شکل گرفته است.
سهیلا سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جوان، ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان شمالی امروز صبح یک مرداد ۱۴۰۲ در نشست چهارمین دوره شورای آموزش‌و‌پرورش خراسان شمالی، از شکل‌گیری مجموع ۷۰۴ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی در استان خبر داد و گفت: تعداد ۳۴۲ پایگاه اوقات فراغت آموزش‌و‌پرورش شکل گرفته که تعداد ۲۵ هزار دانش‌آموز در این پایگاه‌ها ثبت‌نام کردند.

وی در ادامه افزود: دستگاه‌های مختلف اجرایی استان تعداد ۳۶۰ پایگاه را نیز راه‌اندازی نمودند که از این تعداد بیشترین آن‌ها را پایگاه محلات بسیج استان تشکیل داده‌اند که تعداد ۱۶ هزار و ۳۶۸ دانش‌آموز در این پایگاه‌ها فعالیت دارند.

اکبری بیان کرد: در مجموع ۷۰۴ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزان شکل گرفته و تعداد ۴۱ هزار و ۱۰۴ دانش‌آموز شرکت داشته‌اند که نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان اظهار داشت: با توجه به کمبود نیروی انسانی با پیگیری‌های فراوان تعداد ۳۸۱ نفر سهمیه برای آموزش ابتدایی، عشایر و استثنایی دریافت کردیم که ۸۵۵ نفر توسط سازمان سنجش به آموزش‌و‌پرورش استان معرفی شد.

اکبری گفت: در پایه نهم دانش‌آموزان استان تعداد ۱۳ هزار و ۶۲۰ هدایت تحصیلی جهت اشتغال‌زایی دانش‌آموزان در آینده آغاز شده است.

اکبری تصریح کرد: در پروژه‌های مهر، اول مهر سال تحصیلی تعداد ۲۸ پروژه با ۱۶۰ کلاس درس بهره‌برداری می‌شود.

وی از افزایش تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد ۳ هزار دانش‌آموز نسبت به سال قبل افزوده شده که این تعداد حدود ۱۱۰ کلاس درس را دربرمی‌گیرند.

در این جلسه، مصوبات جلسه قبل توسط مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان، استانداری خراسان شمالی و دیگر مسئولین مربوطه دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم‌گیری ها انجام شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار